måndag 31 mars 2014

Studiedag!

I dag hade barnen studiedag och ledigt från skola och dagis.

Izabella hade utveckling samtal på förmiddagen bara och Tony var på det medan jag var hemma med de andra barnen. Det går hyfsat bra för Izabella ändå i skolan med tanke på att hon har varit så ledsen och saknat sin storebror något enormt vilket har gjort att hon ibland inte orkat gå till skolan med all rätt...Det har vi också känt av. Sorgen har ibland varit enorm och man har verkligen fått kämpa hårt för att komma upp på morgonen, bland mycket annat som ändå måste göras. Jag är tacksam att jag ändå haft de små som måste tas om hand. Och de ger en även stor glädje mitt i allt. Sedan åkte jag Tony och Christel till plantskolan för att titta och där fanns så klart mycket fint.
Men jag köpte en stickling av Mårbacka pelargon för 20 kr och Tony köpte sätt potatis och sättlök.
Sedan ville vår kompis att vi skulle grilla så han och Izabella hjälptes åt med att marinera kyckling och de gjorde hemma gjord potatis sallad. Den var verkligen mycket godare än färdig köpt potatis sallad så de får de bli hemma gjord i fortsättningen.

Jag tycker hemma gjorda pommes också är mycket godare än färdiga. Vi åt ute på vår altan. Det är mysigt att sitta där ute och äta. Det var god mat och mätta blev vi också ;-).
Vi fick hem två pallar med pellets idag också.  Inte lika roligt men vi behövde dem nu. De är bara så rackarns tunga att bära in. Tony hjälpte grannen att slänga skräp och vi körde också ett lass. Blev inte att hänga ut någon tvätt idag då det inte var speciellt varmt väder idag.
Många kramar från mej
till er alla!
Nina

6 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar inne hos mig. Välkommen tillbaka.
    Har nu "tittat" igenom lite på din blogg och förstår att ni förlorat ett av era barn. Vet inte varför men jag lider med er.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Härligt med grillat och speciellt att äta ute :9
    Jag har läst ikapp lite hos dig och förstår att ni har haft en hemsk tid och har fortfarande.... Jag kan inte ens föreställa mig det fruktansvärda som drabbat er...
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Underbart gott med grillat och ute smakar ju allting bara så gott . Men stackars er vilken tid ni har haft och har fortfarande .Jag lider med er .Massor av styrkekramar Rita

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar hos mig. Och vet du, vi förlorade vår son när han var 19 år i en arbetsplatsolycka. Det har snart gått 30 år men sorgen gör sig alltid påmind.
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  5. Jag har läst om ert liv och att man orkar hämta sig, det är helt fantastiskt, men ni håller ihop och stöttar varandra......
    Gott att kunna vara ute och grilla, det gör livet lättare!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Tack för din rara kommentar hos mig! Roligt att du lämnade ett litet avtryck så att jag fick hitta hit! husprojektet.bloggplatsen.se

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner