fredag 6 december 2013

Förändring

I veckan har vi ändrat om här hemma... I ett rum i källaren gjorde vi tv rum. Vi tog vårt gamla tv rum som sovrum och eftersom vårt kök är så litet gjorde vi vårt gamla rum som ligger mitt emot köket som matrum! Min man håller också på att sätta upp panel i hallen så det har minsann varit fullt upp. Bilder kommer efterhand vi får helt i ordning. Jag har dessutom hunnit jobba två dagar på dagis, vilket var hur roligt som helst som vanligt! På torsdagen var jag med och bakade pepparkakor med barnen som de ska bjuda sina föräldrar på när det är Lucia.
Julpyntat i det nya matrummet!


I dag har jag, William och Angelique bakat Limedoftande kolakakor som vi ska ha till kvälls fika. De var så goda! Här följer receptet; 100 g smör,1 dl socker, 1 lime rivet skal, 1 msk honung 2 1/2 vetemjöl och 1 tsk bakpulver. 175 graders ugn 10-12 min.
Sätt på ugnen och rör socker och smör poröst. Till sätt lime skal och honung. Blanda i mjöl och bakpulver och arbeta i hop mjölblandningen med smör mixen till den fin deg. Rulla ut degen till tre finger tjocka längder och lägg dem på bakplåtspapper. Grädda längderna mitt i ugnen och skär dem i sneda bitar medans de är varma. Jag fick gömma kakorna för barnen eftersom de tyckte de var så goda.


Många fina erbjudanden för hela familjen
Klicka bara på bilden så kommer ni dit!
Är ni intresserade av hudvård och make up kan ni gå in på min fina oriflame beauty store och beställa hem från shopen direkt hem till er dörr!


Ha en fortsatt trevlig fredag och en trevlig helg 
kram Nina

6 kommentarer:

  1. Oj vad ni har hunnit med mycket..Vad goda kakorna verkar, får testa de snart , gjorde nåt liknande fast med ingefära..STARKT goda kan jag säga.. Må så gott Ninni och önskar er oxå en god helg, kram =)

    SvaraRadera
  2. hej.tack för titten inne hos mej! Ser att du är konsulent för partylite också,, jag har haft många partyn..o har mycket party lite, tycker de har är så fina saker.Kolakakorna är säkert goda..skall prova att baka dem.

    SvaraRadera
  3. Ha en fortsatt fin lördag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Kakorna ser verkligen jättegoda ut, tack för att du delar med dig av receptet :)
    Trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Tack för titten inne hos mig! Läser tillbaka i din blogg och förstår att denna julen blir tung, och att livet aldrig mer blir som det varit för er... Det värsta som kan hända har hänt er, jag saknar ord...
    Varm kram till er!

    SvaraRadera
  6. Fint med ett matrum i anslutning till
    köket. Mysig bild.
    Kramar på advent
    AnnaMaria

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner