måndag 18 november 2013

Julen

I dag har jag fixat lite här hemma...Pyntat lite men saker jag fått. och lite som jag skaffat själv. 
Jag har också hunnit med att diska, vika tvätt och plockat efter barnen. 
Izabella och Christel är sjuka och hemma från skolan. 
I helgen hade jag en Partylite visning som jag blev nöjd med och det var så kul. Christel följde med och hjälpte till.  Och sedan var vi och hälsade på en familj med sju barn. Så roligt barnen hade, när de lekte tillsammans. De bjöd också på jätte god mat. Jag jobbade tre dagar förra veckan onsdag torsdag och fredag. Det är roligt att jobba med barnen på dagis men man är helt slut när man kommer hem.


Jag hoppas jag kan skaffa lite mer julsaker men annars får det blir som det blir i år. jag kommer försöka göra mitt bästa för att mina barn ska få det så fint de bara kan ha i år. Vi funderar också på om vi ska åka till Halland och fira med mina föräldrar, men det får vi se. Vi brukar ju vilja vara hemma och mysa tillsammans. Det blir tomt och konstigt utan Jonne i år bara. Vi hade också besök av Tonys kompis och vår granne Linda kom och drack kaffe igår. 


Till middag gjorde Tony en god fläskfilé gryta och en supergod efterrätt med jordgubbs sås och grädde och maränger. I dag kommer han göra kålpudding med potatis till och brunsås. Ska bli så gott.

Ha en fin dag alla!
 kram Nina

2 kommentarer:

  1. Sett barnen på att julpysla vet jag? Det blir roligt och mi får lite merjul pynt :D <3 saknar er alla
    kram beca <3

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har i er familj och vad mysigt du gjort. det behövs inte så mycket för att skapa stämning.
    Kram på dig/INgela.

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner