torsdag 9 december 2010

Loppis fynd och Lucia firande!

 

Ninnis Familjeliv

I Lördags var jag, Tony, Christel och William på loppis i Långaryd. De brukar ha den där varje år till jul. Vi köpte några ljusstakar och en tomte ljusslinga och ett lysande rött hjärta. Jag hittade också en mysig lampa till hallen och några fina prydnadssaker.

100_1653Min fina lampa!

Jag hittade också en pajform jag velat ha så länge men den var lite skavd men så fin!  Jag är så förtjust i den!

100_1655Pajformen är så fin!

Rickard fotograferade snön i trädgården!

100_1656      100_1657

Snön ser ut som en orm och vår häng björk!

100_1659Mina Hyacinter har börjat blomma

och doftar så gott!

I går var vi och firade Lucia i kyrkan. Izabella och Christel var med och de var så duktiga barnen! Det är alltid så mysigt med barnens Lucia!

100_1671Alla barnen som var med! 

 100_1672William somnade hos Rickard!

Efteråt bjöd vi Yanderiz som var med på fika! På eftermiddagen hade jag bakat Saffrans skorpor och mjuk pepparkaka till kvällen. Jag serverade lingongrädde till pepparkakan! Det var så gott!

100_1661

Det var en trevlig kväll. Sedan åkte Yanderiz hem med bussen!

Ha det bra!

Många kramar Nina!

1 kommentar:

  1. Barnens Lucia är alltid så fin.
    Härliga bilder du bjuder på.
    Kramar:)

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner