tisdag 30 november 2010

Pepparkakor och Saffrans skorpor

Ninnis Familjeliv

Idag när jag gick till posten med Saga var det soligt men jätte kallt! Det var 15 grader minus! Jag hade följe med Jonathan som skulle ta tåget till skolan i Halmstad. Posten var inte utdelat ännu, men jag pratade med några av pensionärerna som också väntade…När jag kom hem igen så gjorde jag och Izabella Saffrans skorpor efter ett recept från Evas pysselsida som hon delat med sig av. Det är mysigt att hitta massa rolig inspiration på bloggarna! Vi gjorde också kräm av blåbär och jordgubbar som vi ska ha i kväll.

100_1631Kräm och skorpor…mums!

När Christel kom hem från skolan bakade tjejerna pepparkakor. Det ska bli en go fika ikväll! 100_1632

Hembakta pepparkakor-så gott!

Jonathan kom hem med så fina tomtar han köpt i present åt mig! jag har så gulliga barn!

100_1630 100_1635

Jonathan och Saga Tomtarna jag fick- så fina!

Här kommer ett recept på Pepparkaks-kladdkaka:

100 g smör smälts

2 st ägg

3 dl strösocker

1/2 msk ingefära

1/2 msk malen kryddnejlika

1 1/2 dl vetemjöl

ströbröd till formen

200 grader ugn i 12-15 min

Servera med vispad grädde!

Dags att skydda tassarna på era hundar? Klicka på bilden!

Välkommen till din djurtillbehörsbutik på nätet

301_0 Skillingarydsalva 100g

Pris: 99:-

Beskrivning:
Mjukgörande, fett och vattenfri salva för hundens tassar. Skyddar trampdynorna mot uttorkning (vägsalt). Förhindrar även isbildning mellan trampdynorna. Innehåller: Petrolatum, Pinus sylvestris, Turpentine, Eukalyptol.

Ha det så bra i kylan!

Många kramar från mig!

Kraaam! Nina

2 kommentarer:

  1. Oh tack för ett smarrigt recept! Ser jättegott ut allt ni bakat!

    ha en bra kväll

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  2. Tack för dina ord hos mig, värmaer kan du tro!
    Söta tomtar från söta barn :)
    Kram Git

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner