tisdag 23 november 2010

Om helgen och en massa snö

På fredagen var Rickard inne i stan och köpte med sej en present åt mig. Jag samlar på julpynt från Åhlens några nya varje år.  Han köpte två stycken fina pynt och när vi var i Halmstad på Lördagen köpte han och Frida en till.

100_1595Visst är de fina?

Det var mysigt att Frida var här i helgen. När hon kom  på fredagen åt vi grillad kyckling och såg på idol. Tjejerna blir så glada när Frida kommer. Hon hade med sej TL-böcker från hennes syster och påslakan som det var barnmotiv på som hon inte använder längre åt dem. Christel hade t om ställt sig att diska när vi mötte upp Frida och hennes mamma i Smålandstenar.

100_1561frukost! 

Efter frukosten på lördagen åkte vi till Halmstad för att titta lite och gå på stan! Vi passade på att lämna halsdukar jag var färdig med till Marika och min pappa. Tjejerna fick en dvd till sin tv de har på sitt rum. När vi kom hem åt vi lasagne. Jag har köpt nytt garn till nya  halsdukar.

100_1590Den röda ska Frida få och den gröna Lotta!

När vi lämnade Frida i Tranemo bjöd hennes mamma Eva, på middag. Det var mysigt och vi träffade Fridas syster också. Louise blev så glad för William.

På måndagen var vi och firade Yanderiz på hennes födelsedag. Typiskt att jag glömde kameran. Hon fick en amaryllis av oss i present. Vi blev bjudna på en jätte god smörgåstårta. Vi hade roligt och hon och Jörgen ska fira jul hos oss.

100_1594Tony gav mej min favorit julskiva! 

När vi åkte hem från kalaset så snöade det hela tiden och det bara fortsätter! Idag ska jag på utvecklingssamtal för Izabella så jag får nog sätta William i en pulka!

100_1591Just nu ser det ut så här! 

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kramizar Nina

4 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket snö ni har, men vi skall tydligen också få nu snart...vill inte men vad gör man då? Det är ju vackert i ofs...men skottandet kan jag vara utan. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar vilken gjorde att jag hittade hit! :) Fina ungar, fina djur och vilket fint piano! Jag hade ett som såg nästan likadant ut. Det var med stor sorg jag var tvungen att sälja det för några år sedan.
    Ha det så gott och hoppas att ni inte blir helt insnöade nu :)

    SvaraRadera
  3. vill du bli dagens blogg?:)

    http://domkallarmighannes.blogspot.com/2010/11/dagens-blogg.html

    SvaraRadera
  4. Jovisst, är det lite stressigt så här inför advent och jul. Men det är ju även en sådan mysig tid nu... så det blir att ta en dag i taget och försöka njuta l¨så gott det går!
    Kul att du kikade in hos mig.
    Ha en fin dag!
    Liv

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner