onsdag 3 november 2010

Hälsat på min kusin!

 

Ninnis familjeliv

I torsdags var jag på utvecklingssamtal med Christel! Hon fick bara beröm för hon var så duktig och trevlig kamrat. Hon jobbar bra och gör sina läxor i tid. Men hon behöver lite extra stöd med svenska och matte…Det är roligt att hon är så omtyckt.

Jag blev så inspirerad av Suaddas blogg om Amiguruami  http://suaddasblogg.blogspot.com/   så jag var och köpte mej mönster och garn till en blå elefant på garn affären i Hylte i fredags.  Det ska bli kul att pyssla lite! Jag passade också på att plocka fram min stickning också. jag stickar halsdukar till släktingar och vänner i Crips och till de små mini Crips.

3nov 234 

Den stora halsduken blir över 2 m lång och den lilla nästan 2 m.

På lördagen så körde vi Rickard till sin flickvän i Tranemo. Vi hittade ett fint ställe dit vi skulle kunna åka med tjejerna till nästa år för att fiska! När vi lämnat Rickard åkte vi till min kusin i Falkenberg. Jag ville tagit kort på hennes schäfervalp Sol men jag glömde det. Vi var i alla fall ute och gick med hundarna och det var så kul att se Saga och Lottas hundar som lekte.  Lotta har också en Shi tzu som heter Mimmi och de har en schäfer hane som heter Mori också. De hade fyra av sina barn hemma och vi hade tre av våra barn med, så det blev många barn! De bjöd på tacos.

Vi sov över där för barnen tjatade att vi skulle stanna men det var roligt eftersom man inte har så mycket tid till att träffas så det gäller att ta vara på tiden. På kvällen såg vi på vampire sucks- vilken tokig film! Vi kom sent i säng.

På söndagen åkte vi hemåt frampå eftermiddagen. När vi kom hem lagade vi mat och sedan gjorde jag och Izabella päron med marängtäcke. Det var gott. sedan tog vi det lugnt resten av kvällen. På måndagen och tisdagen har jag mest gått och plockat och pulat.

Idag har vi varit ute på promenad i regnet bland annat.

3nov 237 3nov 238

Jag har också gjort en ny matlista! Så smidigt att slippa fundera på vad man ska ha till middag!3nov 244

Matlistan!

3nov 241  3nov 242

Izabella och William ville hjälpa till med kycklingen! 

3nov 240

Saga och vår Norska skogkatt Xanthia!

Ha en fortsatt trevlig vecka! Kramizar Nina

2 kommentarer:

  1. hej roligt att du hittade till mig..lycka till i utlottningen..Susanne i Fare

    SvaraRadera
  2. Tusen takk for koselig besøk i bloggen min, og hjertlig velkommen tilbake.
    Klem Tone

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner