måndag 29 november 2010

En ny vecka igen och första advent…

 

Ninnis Familjeliv

Varför tar helgen slut så fort? Måndag igen…Izabella klagade igår på huvudvärk och idag vaknade hon med feber och ont i halsen. Ingen skola för henne alltså! På fredagen åkte vi och lämnade Rickard I Tranemo. Han skulle vara hos Frida på helgen. Han gav mej en fin Julstjärna från Munkagård. Den var tvåfärgad.Vi var inne på Ica I Tranemo och tittade, innan vi åkte hem. Det fanns mycket mer där än på Ica i Hylte.  

100_1596  100_1597

Saga sover i min säng!                                        Julstjärnan jag fick!

På Lördagen gjorde jag lite advent fint och jag och Izabella torkade apelsinskivor och gjorde ett recept på Saffranspannkaka som  Marie på Teckla Maräng  delade med sig av! Den var så go! Speciellt William tyckte om den. Tony och Christel gjorde en Julbock. Den blev så fin!

100_1598           100_1599

Saffrans pankakan!                                               Julpyntat!

100_1605Vår julbock!

Första advent gjorde vi mysfrukost med varm choklad och ägg bland annat. Vi åt en rejäl frukost för att vi skulle på julskyltningen i Halmstad. Vi var där med Yanderiz. Det var kul att gå och titta på allt fint och vi hade så roligt. Vilken Julstämning det var!  Några 2 års elever från John Bauer gymnasiet bjöd på en jätte god köttsoppa och Julmust. Super gott! Och perfekt då det var så kallt.

100_1618     100_1619 100_1620

Vi satt och fikade en stund på Mc Donalds och Williams fick en ballong.  Hans hår blev alldeles elektriskt på grund av den. Det såg så roligt ut, när det stod åt alla håll!

100_1623William på Mc Donalds!

Sedan såg vi Halmstads Lucia komma med häst och vagn…De sjöng några Lucia sånger på torget. Mysigt! Jag tror att barnen tyckte det var kul.

100_1626

Vi gick en vända på Åhléns också innan vi åkte hem…Det skulle snöa jätte mycket sa de i natt men det ser inte ut som att det har varit så mycket. Men vår häck ligger ner under tyngden av all snö. Vi har i alla fall haft en mysig helg!

175-387-home

Julklapps tips på Hello Kitty öronhängen

endast 199:- På Saray.se

Ha det så bra i snön!

Kramar i mängder Nina

 

 

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Så kul att du vill delta i min utlottning och gör så fin reklam åt mig. Er julbock gillar jag skarpt. Ha en riktigt fin dag!/Merja

    SvaraRadera
  2. Vilken fin julbock ni har skapat, helt underbar.
    Vad roligt att ni gillade saffranspankakan.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag skickade ditt paket i fredags. Hoppas det kommer fram till dig denna vecka! ♥

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner