fredag 19 november 2010

Besök på dagis, fars dag och piano

 

I fredags var jag och William på dagis och hälsade på. Hon som skulle ta hand om William bjöd på fika! Sedan gick William runt och kikade lite och träffade de andra barnen! Han kommer att få kul där! Men jag kommer att sakna honom så mycket.

100_1535  100_1536

100_1538Här träffar han de andra barnen!

På lördagen var min kusin Lotta och hennes familj och hälsade på. Vi bjöd på spagetti med köttfärssås som Tony gjorde. Sedan satt vi mest och pratade.  Det var så kul att de kom.

Vi firade Tony på fars dag med morgon fika bestående av goda smörgåsar med ägg och räkor. Till middagen åt vi kalops.100_1540Under veckan har jag och Rickard hjälpts åt att hänga upp julgardiner. Vi har pyntat lite  med. I torsdags fick vi hem vårt piano. Det var jätte fint!

100_1552Så här ser det ut! 

Här snöar det just nu för fullt och vi ska hämta Rickards flickvän Frida i Gislaved…Hon ska vara hos oss i helgen så det ska bli mysigt.

Jag gjorde ett recept på Lingon kola i söndags som jag vill dela med mig av!

100_1541

Supergoda lingon kolor!

Till ca 30 st kolor:

2 dl frysta lingon

1 1/2 dl vispgrädde

2 1/2 dl socker

1 msk ljus sirap

Gör så här:

1. Klä en fyrkantig form ca 20x 20 cm, invändigt med bakplåtspapper.

2. Låt lingonen tina och mixa dem med mixerstav eller matberedare. Blanda de mixade lingonen med vispgrädde, strösocker och sirap i en vid kastrull.

3. Låt koka upp och sedan sjuda på medelvärme till 120 grader, kontrollera med termometer eller häll lite smet i ett glas med kallt vatten. Om du kan rulla en liten kula är kolan färdig. Rör regelbundet. Häll upp i formen och låt stelna.

4. Klipp kolan i fyrkantiga bitar, linda in i cellofan eller smörgåspapper och förvara i rumstemperatur.

Ha en trevlig  helg!

Kramizar i massor!

Nina

1 kommentar:

  1. Oj inskolning på dagis vad tomt och konstigt det känns i början att man skall lämna barnet där.
    Mysigt recept, tack.
    ha det gott:)

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner