torsdag 28 oktober 2010

Roliga saker!

Igår fick jag två härliga bokpaket från http://www.boknoje.se/. Det var två serier jag premenurerar på av Margit Sandemo…Trollrunor och Sagan om Isfolket så nu har jag lite skoj läsning ett tag! 27okt 231

På eftermiddagen åkte jag, Tony, Christel och William till Halmstad för att handla på Willys! Det är så bra och handla där för vi skannar och ser precis vad vi har handlat för. Vi har börjat följa en veckomatsedel för att spara tid! Vi får bra och god mat och jag tror vi sparar pengar när man handlar bara det man ska.

27okt 226

Vi åkte förbi Harplinge där min mamma och pappa bor för att mamma ville följa med! Jag fick en assistent av henne! Vi fick också utav hennes hemma gjorda lingon. Jag blev så glad.

27okt 225

27okt 228 27okt 230

Mina nya fina kuddar och korgar från Jysk!

27okt 227Och slutligen en gullig bild på lilla Saga! Hon är för go det lilla trollet!

Ha en fortsatt trevlig dag


Kramizar Nina

11 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du ville titta in hos mig:) Jag blev så glad för din kommentar!

    VILKEN sötnos till hundvalp ni har. Jag bara dånar;)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du vill veta mer om amigurumi och testa själv =)

    Om du tittar högst upp på min blogg under "HJÄLP & TIPS" finns en del hjälp för amigurumiskapandet som kan vara till lite hjälp för amigurumiskapande. Där har jag samlar jag material och länkar som jag själv tycker kan vara användbara.

    Som riktig nybörjare kan jag rekommendera forumet "Amigurumi i fokus" (länk dit finns i vänstra kolumnen på min blogg).
    Bla. finns några artiklar där som vänder sig till nybörjare, dvs bla. "del 1 -Vad behöver jag" och "del 2 -Hur väljer jag". Här kommer länk dit: http://amigurumi.ifokus.se/?GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup

    Hoppas detta blev någon hjälp för dig,
    Hör gärna av dig igen om det är ngt spec. du undrar över =)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för din hälsning hos mig!
    Lilla Saga, vad söt hon är! Smart det där med listan i affären, skulle behöva själv göra samma sak känns det!
    Ha en skön kväll och en mysig fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Heisann og takk for hilsen!!
    Alltid koselig å få kommentarer fra svenske bloggere :o)
    Har ikke lest disse bøkene...men leser mye!!
    spesielt nå på høsten!

    Ønsker deg en fin kveld :o)

    SvaraRadera
  5. Men vilket sött troll ni har.;-)
    Härligt att få en gammal hederlig assistent. De är bäst!
    Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du fixat grejor till en amigurumi =)
    Hoppas du vill visa vad det blir så småningom.
    Blir ju nyfiken! ;)

    Önskar en fin mysfredag med lite ami-virkning!
    /SUADDA

    SvaraRadera
  7. Heisan

    tusen takk for hyggelig hilsen hos meg.. så kosleig ..

    så skjønn liten hund du har... jeg har to en Berner sennen og ne jakt labrador..

    Klemmer 0)

    SvaraRadera
  8. Åh, Vilken gosig o söt liten vovve du har....
    Hoppas att du får njuta av en sköön söndag!

    Kram THerese

    SvaraRadera
  9. Vilken go hund du har och Saga var ett fint namn.
    Jag tycker också att det är skönt att storhandla det blir lite billigare också.
    Lycka till i min tävling och Du är så välkommen till min blogg när du vill och har lust.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  10. Kloka inköp där, önskar jag också kunde få lite av ditt planeringssinne, själv åker jag alltid hungrig till affären och får då med mej en hel massa onödigt skräp från affären. Middagen bestäms mellan butikshyllorna!
    Allt gott till dej,
    Eija

    SvaraRadera
  11. Tack för din hälsning hos mig :-)
    Jag kommer ihåg att jag var helt fast i Sagan om Isfolket, trevlig läsning!
    Kram Trollmor

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner