tisdag 6 juli 2010

helgmys!


I fredags gjorde vi en god pastasallad med kyckling! Vi satt ute på altanen och åt. Det är så mysigt att sitta ute på altanen och äta bland alla blommor. Jag har ängla pelargoner som jag inte har haft förut. De är så söta! Jag har bara haft vanliga pelargonier förut. På lördagen tog vi med den pastasalladen som blev över och åkte till Krogsered för att bada.




Barnen tyckte det var underbart och även vi vuxna njöt av svalkan! William blev aldeles tokig! Fast han är så liten så slängde han sej i vattnet som en fisk och helt utan rädsla! Suck! Ännu en bad tokig unge i familjen! Efter badet åkte vi till Fegen och köpte varsin mjukglass! Men sedan var man sugen på att bada igen men det gjorde vi inte. Vi passade på att tvätta i helgen!
På söndagen planterade vi lite i trädgården, åt pizza för vi blev så sugna på det och sedan tog vi en promenad på kvällen. Det var jag Tony, William och Christel som var ute och gick.
På måndagen ringde Tony hem från jobbet och var dålig...Han har ibland problem från hjärtat, men de vet inte riktigt var det är utan ska göra en riktig undersökning på honom. Så nu är han sjukskriven en vecka. Även Rickard har ont i örat så han har varit på VC i Hyltebruk. Han fick droppar till örat! I dag har jag gjort jordgubbs semifreddo till efterätt! Den är från Leila Lindholms senaste kokbok och den är så god! Jag pratade med en kvinna från Realiteten som jag ska få hjälp med att söka jobb efter semestern när barnen är tillbaka i skolan. Men jag kommer att sakna att vara hemma med William för det är så mysigt och jag kommer att sakna honom så!!! Jag önskar att tiden inte gått så fort!!
På den översta bilden är det vår dotter Izabella som är 11 år och den andra är på vårt äpple träd då det blommade. Det ser ut som om det blir ganska mycket äpple i år!





4 kommentarer:

  1. Yammie sounds good your dessert !! .....nice your daughter !! happy evening.love Ria....

    SvaraRadera
  2. Thanks for stopping by!
    Today there's an amazing contest on my blog! For all creatives people!
    Federica
    xoxo

    SvaraRadera
  3. Tack för titten.
    Ha en fortsatt bra lördag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Godmorgon!
    Tack för att du lämnade ett spår hos mig,
    det innebar ju att jag hittade till din fina blogg!
    Nu ska jag kika runt lite mer här, försöka "läsa ikapp" mig lite ;-)

    Ha en riktigt go torsdag//Kram

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner