tisdag 27 april 2010

Promenad!

Idag har jag, Rickard och William varit ute på promenad. Vi gick en runda som tar ca 1 timme. Vi gick förbi en damm där det finns guldfiskar. Det var skönt att komma ut fast det inte var så fint väder. William tyckte det var skönt att åka vagn och somnade till en stund.

Mina Jamaica dahlior har kommit från en kvinna i Värmdö. Det ska bli roligt att se dem blomma till hösten.
Jag planterade dem då vi kom hem och en scilla i blått som jag fick av en dam från Danmark igår. Jag fick också en blåvit scilla av Tony som han hittat och tagit med sej hem.
På eftermiddagen var jag på utvecklingsamtal om Christel på skolan. Det gick bra och hon fick beröm av fröken. Jag föreslog för fröken att vi skulle få hem lite uppgifter för att vi skulle kunna fortsätta hjälpa henne med läsningen och skrivningen. Så att hon inte glömmer bort det hon lärt sej över sommaren.
Idag har vi ätit falukorv och mackaroner till middag.
Hittade en bild på Jamaica dahlian på internet -Visst är den vacker?





















1 kommentar:

  1. Tack!
    vilken fin blogg, roligt med månag bilder!
    Jag gör som så att jag fortsätter klicka in här då och då om det är ok? :)
    Ha en trevlig valborg!
    // Linda

    SvaraRadera

Annonser från BloggPartner